Vad för, och hur jag sminkar mig

Step1. Då tar jag på concealer under ögonen över finnar och kanterna på näsan och smetar ut det.
Step2. Då tar jag concealer och foundation och blandar. (min foundation är för mörk och min concealer är för ljus så jag blandar dom för att få fram rätt ton) Sen ger jag på det med en svamp för att få ut det så jämt så möjligt, och jag inbillar mig att det sitter kvar längre då.
Step3. Då tar jag min rouge och ger på mina kinder och sen så tar jag borsten som jag jet på rougen med och pudrar över hela ansiktet (gör så för att inte se lika blank ut)
Step4. Då tar jag vit ögon skugga och lägger den under ögonbrynen och smetar ut den , och så borstar jag ögonbrynen.
Step5. Då tar jag min Eyeliner och drar ett streck så nära ögonfransarna som möjligt ungefär halvvägs, sen så gör jag strecket lite tjockare längst ut och drar det lite neråt mot dom understa ögonfransarna bara ett litet streck (det ger en effekt av större ögon).
Step6. Då tar jag min mascara och gör ett tunt lager och låter det torka i en halv minut och sen så fyller jag på med lager tills jag tycker att jag får rätt effekt. Sen så målar jaga bara dom understa fransarna närmast ögon vrån.
Så gör jag min dagliga makeup ;) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0