Tänker för mycke

Om man tänker som en mis Lysén så tänker du väldigt mycke på omgivningen,dig själv,skolan och aldelledes för mycke på framtiden. 
Vi håller på med  buddismen i skolan och jag vet inte om det bara är jag som får en massa tankar om livet varje gång man börjar plugga på en ny religion. Men de får jag iallfall. Buddismen går ganska mycke på att leva i nuet och inte sträva efter för mycke eller inte sträva efter några drömmar allst nästan . Genligt Buddha så kan man inte finna lycka så länge man har önskningar som tex bli känd och rik osv . Man har bara större chans att bli olycklig desto större förväntningar man har. Buddha menar att man ska ligga lite där mittimellan av lycka och olycka .. Tror jag haha.. 
Men jag håller nog inte med han med att inte tänka så stort och sträva efter nästan omöjliga drömmar. Om du bara ska vara en medelmåtta hela livet som inte vill ha någe krav hur ska du då kunna känna på din döds bedd att du left livet fullt ut? Buddha för mig är rena motsatsen mot uttrycket "YOLO" haha.. 
Men jag förstår han endå att vi tänker för mycke på framtiden och har för stora förväntningar och sånt. Men jag måste nog säga att jag är Häldre olycklig ibland och endån vetat att jag försökt en att vara något lycklig pågrund av att jag inte har någon drömmar att försöka finna lycka på men kanske misslyckats... För de e ju inte säkert att man misslyckas ? Eller? Haha ja jag e förvirrad XD 

Känner att det här blev ett långt inlägg om ett tråkigt ämne haha ... Även fast jag själv tycker sånt här är viktigt att diskutera men ja kanske inte på bloggen då men jaja .. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0